
O nas
Grupa IV „Żabki” to dzieci 5-letnie i 6- letnie.
„Żabki” przygotowują się po podjęcia nauki w I klasie szkoły podstawowej.
Nauczyciele: Pani Ewa Łuczak, Pani Nina Wojciechowska
Pomoc nauczyciela: Pani Danuta Błaszczyk, Pani Anita Balbuza
Woźna oddziałowa: Pani Maryna Pshenychniak
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
LISTOPAD 2025r.
GRUPA IV „ ŻABKI”
Tematyka:
- Co powinienem wiedzieć o Polsce?
- Projekt „Razem w różnorodności”.
- Zdrowie naszym skarbem
- Co ułatwia prace w domu?
- poszerzanie wiadomości o Polsce
- zapoznanie z postaciami znanych Polek i Polaków
- wdrażanie do świata wartości
- kształtowanie postawy otwartości i szacunku
- uświadomienie dzieciom, że każdy człowiek jest inny i to jest wartościowe
- rozwijanie umiejętności doceniania różnorodności umiejętności i talentów w grupie
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie, współdziałania i uwzględniania pomysłów innych osób
- wzmacnianie relacji w grupie
- rozwijanie wrażliwości społecznej i empatii
- budowanie nawyku pomagania innym
- zdobywanie wiedzy na temat zdrowego trybu życia
- uświadomienie dzieciom ich praw i obowiązków
- rozwijanie poczucia bycia częścią grupy
- zapoznanie z urządzeniami elektrycznymi
- utrwalanie nazw urządzeń elektrycznych
- poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii
- pisanie po śladach i samodzielnie liter: t, T, d, D, k, K
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
- rozwijanie umiejętności układania zdań
- rozwijanie mowy
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6
- rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
- zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem
- utrwalanie nazw i kształtów figur geometrycznych
- rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem
- rozwijanie uważności i koncentracji
- rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie ekspresji ruchowej
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
WRZESIEŃ
Tematyka:
- W przedszkolu.
- Oto ja.
- Moja droga do przedszkola.
- Jesień w parku, w lesie.
- poszerzanie wiadomości o Polsce
- przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu
- zapoznanie z kącikami tematycznymi w przedszkolu
- zapoznanie z młodszymi kolegami i koleżankami
- wdrażanie do zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń znajdujących się na placu przedszkolnym
- utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- przypomnienie nazw części ciała
- kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania
- rozpoznawanie podstawowych zmysłów
- rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej
- przedstawianie emocji w zabawach dramowych
- poznawanie zasad ruchu drogowego
- zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym
- doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych
- poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie
- utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- poszerzanie wiedzy na temat jesieni
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
- rozpoznawanie różnych gatunków drzew
- przypomnienie pojęcia „głoska”
- wykonywanie poleceń według instrukcji
- rozwijanie umiejętności porównywania zbiorów
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- zapoznanie z figurami geometrycznymi – kołem i kwadratem
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- rozwijanie świadomości własnego ciała
- rozwijanie spostrzegawczości
- rozwijanie pamięci
- rozwijanie myślenia logicznego
- rozwijanie mowy
- rozwijanie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych
- rozwijanie reakcji na zmiany dynamiczne
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie wyobraźni
- współdziałanie w grupie
Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.
Wojtal Barbara
Dzień dobry !
Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!!
- Zabawa „Języczek wędrowniczek”.
/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia /
Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem).
- Ćwiczenia buzi i języka.
https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I
- Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”
https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw


