O nas
Grupa IV „Żabki” to dzieci 5-letnie i 6- letnie.
„Żabki” przygotowują się po podjęcia nauki w I klasie szkoły podstawowej.
Nauczyciele: Pani Danuta, Pani Elżbieta
Pomoc nauczyciela: Pani Danuta
Woźna oddziałowa: Pani Beata
LISTOPAD
1. CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE?
2. MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI
3. MOJE ZDROWIE I BEZPIECZENSTWO
1. Zabawy rozwijające logiczne myślenie.
2. Rozwijanie orientacji przestrzennej, świadomości własnego ciała, posługiwanie się
liczebnikami głównymi i porządkowymi. Elementy kodowania. Rytmy. Tworzenie zbiorów.
3. Poznawanie legend polskich, potraw regionalnych, strojów ludowych.
4. Znani Polacy i Polki.
5. Symbole narodowe.
6. Rozwiązywanie zagadek słownych i słuchowych.
7. Występ z okazji 11 listopada.
8. Ćwiczenie słuchu fonematycznego.
9. Utrwalenie nazw figur geometrycznych.
10. Opowiadanie historyjek obrazkowych zgodnie z kolejnością zdarzeń.
11. Poznanie liter: t,T, D,d, K, k.
12. Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb: 5, 0, 6.
13. Poznawanie organizacji UNICEF.
14. Rozróżnianie strony prawej i strony lewej.
15. Liczenie słów w zdaniach.
16. Prawa i obowiązki przedszkolaka.
17. Ćwiczenie poprzez zabawę: sprawności manualnej, percepcji słuchowej
i wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej.
18. Przygotowanie do nauki pisania i czytania.
19. Zabawy badawcze.
20. Zachowanie sprzyjające lub zagrażające zdrowiu, kontakt z nieznajomą osoba.
PAŹDZIERNIK
1. IDZIE JESIEŃ … PRZEZ OGRÓD I SAD
2. IDZIE JESIEŃ … DO ZWIERZĄT
3. SKĄD MAMY TE PRODUKTY
4. IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM – JESIENNA GARDEROBA
1. Zabawy rozwijające logiczne myślenie.
2. Rozwijanie orientacji przestrzennej, świadomości własnego ciała, posługiwanie się
liczebnikami głównymi i porządkowymi. Elementy kodowania. Rytmy.
3. Zabawy z figurami geometrycznymi: prostokąt, trójkąt.
4. Poznanie właściwości magnesu, efektu odbicia i symetrii.
5. Narządy zmysłu i ich rola, świat emocji.
6. Rozwiązywanie zagadek słownych i słuchowych.
7. Zdobywanie wiadomości nt. zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią.
8. Ćwiczenie słuchu fonematycznego.
9. Poznanie właściwości orzechów.
10. Opowiadanie historyjek obrazkowych zgodnie z kolejnością zdarzeń.
11. Poznanie liter: A,a, M,m, E,e, I,i, T,t.
12. Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb: 3, 4, 5.
13. Poznawanie zawodów: hutnik, rolnik, mleczarz.
14. Rozróżnianie strony prawej i strony lewej.
15. Poznanie różnych rodzajów ziaren i chleba. Etapy powstawania chleba.
16. Poznanie właściwości mąki i wełny. Poznanie produkcji papieru.
17. Ćwiczenie poprzez zabawę: sprawności manualnej, percepcji słuchowej
i wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej.
18. Przygotowanie do nauki pisania i czytania.
19. Poznanie działania wiatru, właściwości wody.
WRZESIEŃ
1. TO JESTEM JA
2. MOJA GRUPA
3. MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
4. IDZIE JESIEŃ … PRZEZ LAS, PARK
- Zabawy rozwijające logiczne myślenie.
2. Rozwijanie orientacji przestrzennej, świadomości własnego ciała, posługiwanie się
liczebnikami głównymi i porządkowymi. Elementy kodowania.
3. Zabawy z figurami geometrycznymi: koło, kwadrat.
4. Rozmowy przy obrazkach. – rozwijanie mowy.
5. Narządy zmysłu i ich rola, świat emocji.
6. Rozwiązywanie zagadek słownych i słuchowych.
7. Odczytywanie znaków na mapie.
8. Ćwiczenie słuchu fonematycznego.
9. Poznanie oznak i walorów jesieni.
10. Ułożenie zasad kodeksu przedszkolaka.
11. Poznanie zasad ruchu drogowego.
12. Utrwalanie znajomości numerów alarmowych.
13. Poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i ich roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy.
14. Rozróżnianie strony prawej i strony lewej.
15. Nazywanie drzew, rozpoznawanie ich po liściach i owocach, określanie ich budowy.
16. Poznanie grzybów jadalnych i niejadalnych.
17. Ćwiczenie poprzez zabawę: sprawności manualnej, percepcji słuchowej
i wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej.
18. Przygotowanie do nauki pisania i czytania.
19. Osłuchiwanie z językiem angielskim. Zabawa muzyczna „Hello, Hello”.
Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.
Wojtal Barbara
Zagadnienia realizowane w listopadzie
Dzień dobry !
Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!!
- Zabawa „Języczek wędrowniczek”.
/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia /
Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem).
- Ćwiczenia buzi i języka.
https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I
- Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”
https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw