O nas

Grupa IV „Żabki” to dzieci 5-letnie i 6- letnie.

„Żabki” przygotowują się po podjęcia nauki w I klasie szkoły podstawowej.

Nauczyciele: Pani Danuta, Pani Elżbieta

Pomoc nauczyciela: Pani Danuta

Woźna oddziałowa: Pani Beata

LISTOPAD

1. CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE?

2. MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI

3. MOJE ZDROWIE I BEZPIECZENSTWO


1. Zabawy rozwijające logiczne myślenie.
2. Rozwijanie orientacji przestrzennej, świadomości własnego ciała, posługiwanie się
liczebnikami głównymi i porządkowymi. Elementy kodowania. Rytmy. Tworzenie zbiorów.
3. Poznawanie legend polskich, potraw regionalnych, strojów ludowych.
4. Znani Polacy i Polki.
5. Symbole narodowe.
6. Rozwiązywanie zagadek słownych i słuchowych.
7. Występ z okazji 11 listopada.
8. Ćwiczenie słuchu fonematycznego.
9. Utrwalenie nazw figur geometrycznych.
10. Opowiadanie historyjek obrazkowych zgodnie z kolejnością zdarzeń.
11. Poznanie liter: t,T, D,d, K, k.
12. Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb: 5, 0, 6.
13. Poznawanie organizacji UNICEF.
14. Rozróżnianie strony prawej i strony lewej.
15. Liczenie słów w zdaniach.
16. Prawa i obowiązki przedszkolaka.
17. Ćwiczenie poprzez zabawę: sprawności manualnej, percepcji słuchowej
i wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej.
18. Przygotowanie do nauki pisania i czytania.
19. Zabawy badawcze.
20. Zachowanie sprzyjające lub zagrażające zdrowiu, kontakt z nieznajomą osoba.

 

PAŹDZIERNIK

1. IDZIE JESIEŃ … PRZEZ OGRÓD I SAD

2. IDZIE JESIEŃ … DO ZWIERZĄT

3. SKĄD MAMY TE PRODUKTY

4. IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM – JESIENNA GARDEROBA

1. Zabawy rozwijające logiczne myślenie.
2. Rozwijanie orientacji przestrzennej, świadomości własnego ciała, posługiwanie się
liczebnikami głównymi i porządkowymi. Elementy kodowania. Rytmy.
3. Zabawy z figurami geometrycznymi: prostokąt, trójkąt.
4. Poznanie właściwości magnesu, efektu odbicia i symetrii.
5. Narządy zmysłu i ich rola, świat emocji.
6. Rozwiązywanie zagadek słownych i słuchowych.
7. Zdobywanie wiadomości nt. zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią.
8. Ćwiczenie słuchu fonematycznego.
9. Poznanie właściwości orzechów.
10. Opowiadanie historyjek obrazkowych zgodnie z kolejnością zdarzeń.
11. Poznanie liter: A,a, M,m, E,e, I,i, T,t.
12. Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb: 3, 4, 5.
13. Poznawanie zawodów: hutnik, rolnik, mleczarz.
14. Rozróżnianie strony prawej i strony lewej.
15. Poznanie różnych rodzajów ziaren i chleba. Etapy powstawania chleba.
16. Poznanie właściwości mąki i wełny. Poznanie produkcji papieru.
17. Ćwiczenie poprzez zabawę: sprawności manualnej, percepcji słuchowej
i wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej.
18. Przygotowanie do nauki pisania i czytania.
19. Poznanie działania wiatru, właściwości wody.

 

WRZESIEŃ

1. TO JESTEM JA

2. MOJA GRUPA

3. MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

4. IDZIE JESIEŃ … PRZEZ LAS, PARK

  1. Zabawy rozwijające logiczne myślenie.
    2. Rozwijanie orientacji przestrzennej, świadomości własnego ciała, posługiwanie się
    liczebnikami głównymi i porządkowymi. Elementy kodowania.
    3. Zabawy z figurami geometrycznymi: koło, kwadrat.
    4. Rozmowy przy obrazkach. – rozwijanie mowy.
    5. Narządy zmysłu i ich rola, świat emocji.
    6. Rozwiązywanie zagadek słownych i słuchowych.
    7. Odczytywanie znaków na mapie.
    8. Ćwiczenie słuchu fonematycznego.
    9. Poznanie oznak i walorów jesieni.
    10. Ułożenie zasad kodeksu przedszkolaka.
    11. Poznanie zasad ruchu drogowego.
    12. Utrwalanie znajomości numerów alarmowych.
    13. Poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i ich roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy.
    14. Rozróżnianie strony prawej i strony lewej.
    15. Nazywanie drzew, rozpoznawanie ich po liściach i owocach, określanie ich budowy.
    16. Poznanie grzybów jadalnych i niejadalnych.
    17. Ćwiczenie poprzez zabawę: sprawności manualnej, percepcji słuchowej
    i wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej.
    18. Przygotowanie do nauki pisania i czytania.
    19. Osłuchiwanie z językiem angielskim. Zabawa muzyczna „Hello, Hello”.

Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.

Wojtal Barbara

Zagadnienia realizowane w listopadzie

J. angielski – listopad 2024 zagadnienia

Dzień dobry ! 

Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!! 

  1. Zabawa „Języczek wędrowniczek”.  

/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia / 

 

Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie  rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i    dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język  przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem  za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew  (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem). 

 

  1. Ćwiczenia buzi i języka.  

https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I 

  

  1. Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”  

https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw