O nas

Grupa IV „Żabki” to dzieci 5-letnie i 6- letnie.

„Żabki” przygotowują się po podjęcia nauki w I klasie szkoły podstawowej.

Nauczyciele: Pani Ewa Łuczak, Pani Nina Wojciechowska

Pomoc nauczyciela: Pani Danuta Błaszczyk, Pani Anita Balbuza

Woźna oddziałowa: Pani Maryna Pshenychniak

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

 WRZESIEŃ

Tematyka:

  1. W przedszkolu.
  2. Oto ja.
  3. Moja droga do przedszkola.
  4. Jesień w parku, w lesie.
  • poszerzanie wiadomości o Polsce
  • przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu
  • zapoznanie z kącikami tematycznymi w przedszkolu
  • zapoznanie z młodszymi kolegami i koleżankami
  • wdrażanie do zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń znajdujących się na placu przedszkolnym
  • utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała
  • przypomnienie nazw części ciała
  • kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania
  • rozpoznawanie podstawowych zmysłów
  • rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej
  • przedstawianie emocji w zabawach dramowych
  • poznawanie zasad ruchu drogowego
  • zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym
  • doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych
  • poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie
  • utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • poszerzanie wiedzy na temat jesieni
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
  • rozpoznawanie różnych gatunków drzew
  • przypomnienie pojęcia „głoska”
  • wykonywanie poleceń według instrukcji
  • rozwijanie umiejętności porównywania zbiorów
  • doskonalenie umiejętności przeliczania
  • zapoznanie z figurami geometrycznymi – kołem i kwadratem
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie świadomości własnego ciała
  • rozwijanie spostrzegawczości
  • rozwijanie pamięci
  • rozwijanie myślenia logicznego
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych
  • rozwijanie reakcji na zmiany dynamiczne
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie wyobraźni
  • współdziałanie w grupie

Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.

Wojtal Barbara

 

Marzec 2025 język angielski

Luty 2025 – język angielski

J. angielski – styczeń 2025

Grudzień – język angielski

J. angielski – listopad 2024 zagadnienia

Dzień dobry ! 

Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!! 

  1. Zabawa „Języczek wędrowniczek”.  

/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia / 

 

Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie  rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i    dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język  przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem  za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew  (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem). 

 

  1. Ćwiczenia buzi i języka.  

https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I 

  

  1. Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”  

https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw