Zdjęcia z zajęć
O nas
Grupa III „Motylki” to grupa 5- latków.
Nauczyciele: Pani Ewa, Pani Agnieszka
Pomoc nauczyciela: Pani Maryna
Woźna oddziałowa: Pani Małgorzata
LISTOPAD
TEMATYKA:
- A deszcz pada i pada.
- To jest właśnie Polska.
- Zdrowie naszym skarbem.
- Co ułatwia prace w domu?
- zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
- poszerzanie wiedzy na temat Polski
- kreślenie i nazywanie kierunków w przestrzeni
- utrwalenie informacji o Polsce
- rozwijanie świadomości na temat ruchu w życiu człowieka
- utrwalenie nazw specjalności lekarskich
- utrwalenie wiadomości na temat dbania o higienę osobistą
- uświadomienie dzieciom ich praw i obowiązków
- utrwalanie nazw urządzeń elektrycznych
- poznawanie różnych źródeł otrzymywania energii
- zapoznanie ze sprzętem elektrycznym – wiatrakiem
- zapoznanie z działaniem blendera
- poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii
- poszerzanie wiedzy na temat urządzeń elektrycznych
- rozwijanie umiejętności dążenia do słownych skojarzeń
- rozwiązywanie zagadek słuchowych
- budzenie zainteresowań literami
- dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
- wyodrębnianie głoski i sylaby
- poznanie liter i, I, t, T, d, D, k, K w toku zabaw
- odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 5, 6
- rozwijanie umiejętności przeliczania
- rozwijanie umiejętności tworzenia kodu
- zapoznanie z prostokątem
- utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych
- rozwijanie funkcji poznawczych
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie sprawności manualnej
- zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
PAŹDZIERNIK
TEMATYKA:
- JESIEŃ W SADZIE I OGRODZIE.
- ZWIERZĘTA JESIENIĄ.
- MOJA RODZINA I MÓJ DOM.
- DOMOWI ULUBIEŃCY.
- budzenie zainteresowań literami
- dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
- tworzenie nowych połączeń słów
- wyodrębnianie głoski i sylaby
- poznanie liter o, O, a, A, m, M, e, E w toku zabaw
- prowadzenie rozmów na temat członków rodziny
- utrwalenie nazw rodzajów domów
- utrwalenie nazw pomieszczeń w domu
- odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1, 2, 3 i 4
- rozwijanie umiejętności przeliczania
- rozwijanie umiejętności tworzenia kodu
- zapoznanie z trójkątem
- rozwijanie umiejętności odwzorowywania
- utrwalenie wiadomości o owocach i warzywach
- wzbogacanie wiadomości na temat przygotowań zwierząt do zimy
- poszerzanie wiadomości na temat jeża
- wzbogacenie wiadomości na temat ptaków
- poszerzanie wiedzy o kotach
- poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt
- wzbudzanie zainteresowań zwierzętami
- rozwijanie funkcji poznawczych
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie sprawności manualnej
- zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
WRZESIEŃ
TEMATYKA:
- W PRZEDSZKOLU.
- OTO JA.
- MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA.
- JESIEŃ W PARKU, W LESIE.
- Wdrażanie do wypowiadania się na temat wakacji.
- Zachęcanie do nawiązywania kontaktów.
- Doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie.
- Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w przedszkolu.
- Wspólne tworzenie kodeksu grupy.
- Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
- Poszerzanie wiadomości o sobie.
- Utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała.
- Wypowiadanie się na temat swoich zainteresowań.
- Rozpoznawanie podstawowych zmysłów.
- Rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, dotykowej.
- Wypowiadanie się na temat swoich upodobań.
- Przedstawianie emocji w zabawach dramowych.
- Rozwijanie umiejętności poruszania się po drodze.
- Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo.
- Rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej.
- Zapoznanie z kołem.
- Zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi.
- Poszerzanie wiedzy na temat zawodów: policjant, strażak, ratownik medyczny.
- Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
- Poszerzanie wiedzy na temat jesieni.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowywanie ich do określonej pory roku.
- Rozpoznawanie drzew po liściach i owocach.
- Zapoznanie z kwadratem.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zapisu swojego imienia.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania.
- Rozwijanie mowy.
- Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
- Wdrażanie do dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi.
- Kształtowanie umiejętności słuchania innych i czekania na swoją
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
- Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeń
- Wdrażanie do dbania o porządek w sali – kształtowanie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń.
Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.
Wojtal Barbara
Zagadnienia realizowane w listopadzie
Dzień dobry !
Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!!
- Zabawa „Języczek wędrowniczek”.
/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia /
Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem).
- Ćwiczenia buzi i języka.
https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I
- Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”
https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw