
Zdjęcia z zajęć
O nas
Grupa III „Motylki” to grupa 5- latków i 6-latków.
Nauczyciele: Pani Edyta Kujawa, Pani Donata Szymaniak
Pomoc nauczyciela: Pani Karolina Majowska
Woźna oddziałowa: Pani Agnieszka Czarnecka
LISTOPAD 2025 R.
TEMATY :
- BAŚNIE, BAJKI , BAJECZKI .
- SPOTKANIA Z NAUKĄ .
- WSZYSCY JESTEŚMY TACY SAMI.
- NASZE INSPIRACJE .
Ad.1 Poznanie bohaterów wybranych bajek .
Zabawa dydaktyczna ,, Z jakiej bajki jest ten rekwizyt ?
Osłuchanie z piosenką ,, Bajkowe marzenia’’
Poznanie litery T,t – tata
Zajęcie plastyczne – Ilustracja do bajki
Zapoznanie z liczbą 3 w pojęciach kardynalnym, porządkowym
i miarowym.
Ad.2. Poznanie litery I,i – igła
Jak zostać master chefem ? Tworzenie potraw z plasteliny , masy solnej.
Rozwiązywanie zagadek dotyczących różnych zawodów- rozwijanie
mowy i myślenia dzieci .
Aktywność badawcza – jakie przedmioty przyciąga magnes.
Ad.3 Poznanie utworu ,, Inni, a jednak tacy sami’’ – rozmowa na temat
opowiadania.
Osłuchanie z piosenką – Niełatwo nas pomylić.
Poznanie litery U,u – ul.
Zajęcie plastyczne ,, Mój kolega’’.
Ad.4. Poznanie litery K, k – kot
Osłuchanie z piosenką ,, Mój pluszak’’.
Słuchanie opowiadania ,, Mój przyjaciel miś’’ – rozmowa na temat
utworu.
Zapoznanie z liczbą 4 w pojęciach kardynalnym, porządkowym
i miarowym.
PAŹDZIERNIK 2025 R.
TEMATY :
- KODY JESIENI .
- W KRAINIE EMOCJI I UCZUĆ.
- W KRAINIE ZDROWIA .
- WŚRÓD ZWIERZĄT.
Ad.1 Kody jesieni.
– słuchanie opowiadania M. Krajewskiej ,,Zbieracze odgłosów’’. Rozmowa na temat opowiadania.
– osłuchanie z piosenką ,, Jesień fajne ma kałuże’’.
– wprowadzenie litery O,o drukowanej w oparciu o opowiadanie ,,Jak smakuje jesień M.Patoki . Wyodrębnianie głosek w nagłosie .
– aktywność plastyczna – W koszu pani Jesieni.
Ad. 2 W krainie emocji i uczuć .
– słuchanie opowiadania m. Krajewskiej ,,Wycieczka do lasu’’ . Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie ,,Kiedy odczuwamy spokój?’’.
– osłuchanie z piosenką ,,W krainie emocji’’.
– kształtowanie pojęcia liczby 1. , wskazywanie zbiorów jednoelementowych.
Ad.3 W krainie zdrowia .
– w krainie zdrowia – wprowadzenie do zagadnienia tygodnia .
– osłuchanie z piosenką ,, Numer 112’’.
– wprowadzenie litery L,I w oparciu o opowiadanie ,, Tajemniczy gość’’ – B. Grzędy i M. Krajewskiej.
– rozwijanie myślenia – rozwiązywanie zagadek .
– zapoznanie z liczbą 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
Ad.4 Wśród zwierząt .
– słuchanie opowiadania M. Patoki ,, Jak porozumiewają się zwierzęta’’.
– osłuchanie z piosenką ,, Zwierzęta są wśród nas’’.
– praca plastyczna ,, Moje ulubione zwierzę’’.
– wprowadzenie litery A, a
– ćwiczenia koncentracji uwagi i uważnego ruchu . Rysowanie według wiersza ,
pod dyktando.
WRZESIEŃ 2025 r.
TEMATY :
- NASZA GRUPA .
- EMOCJE I UCZUCIA .
- JESIENNE IMPRESJE .
- BABIE LATO.
Ad.1. Dzieci w tym tygodniu :
– Poznają nową salę przedszkolną . Utrwalą nawyki higieniczne związane z kulturą osobistą i sprawnością samoobsługową.
– Utrwalą zasady panujące w grupie , wspólnie opracują kodeks grupy.
– Poznają piosenkę ,, Jak się masz’’ .
– Wykonają pracę plastyczną ,,Moje wakacje’’.
– Będą rozwijać orientację w przestrzeni : stosowanie określeń (przed , obok , na pod , pomiędzy ,do )
Ad.2 Dzieci w tym tygodniu :
-Poznają piosenkę ,,Świat emocji’’ . Będą rozmawiać o emocjach , nazywać je.
– Zabawa muzyczno- plastyczna – ,,Malowanie muzyki’’
– Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji na podstawie opowiadania ,,Moje humorki’’ Marzanny Krajewskiej .
– Rozmowa na temat graficznego przedstawiania uczuć i emocji – Emotki i emotikony.
– Trening uważności -zabawy i ćwiczenia kształcące umiejętność skupienia uwagi i zdolność samoobserwacji . Lewa i prawa strona.
Ad.3 Dzieci w tym tygodniu:
– Wysłuchają opowiadania Marzanny Krajewskiej ,, Jak przedszkolaki witają jesień ?’’ Poznają oznaki jesieni .
– Kolorowe liście – odkrywanie tajemnic przyrody , rozwijanie zainteresowań przyrodniczych .
– Aktywność muzyczno – ruchowa : poznanie piosenki ,, Przebojowa jesień’’.
– Aktywność plastyczna – Jesienne liście – wykonanie pracy plastycznej techniką odbijania .
– Aktywność poznawcza – Policz ile jest… – przeliczanie w zakresie 5- ciu .
Ad. 4 W tym tygodniu dzieci :
– Aktywność poznawcza – wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat . Słuchanie opowiadania ,,Babie lato’’ Anny Milewskiej .Formułowanie odpowiedzi ,,Co to jest babie lato ?’’.
– Aktywność muzyczno- ruchowa – słuchanie piosenki ,,Babie lato’’ , zabawa rytmiczno – ruchowa do piosenki.
– Aktywność poznawcza – Kolorowanie zgodnie z podanym kodem .
– Aktywność plastyczna – Jesień dookoła.
Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.
Wojtal Barbara
Dzień dobry !
Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!!
- Zabawa „Języczek wędrowniczek”.
/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia /
Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem).
- Ćwiczenia buzi i języka.
https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I
- Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”
https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw


