Zdjęcia z zajęć

O nas

Grupa III „Motylki” to grupa 5- latków.

Nauczyciele: Pani Ewa, Pani Agnieszka

Pomoc nauczyciela: Pani Maryna

Woźna oddziałowa: Pani Małgorzata

LISTOPAD

TEMATYKA:

  1. A deszcz pada i pada.
  2. To jest właśnie Polska.
  3. Zdrowie naszym skarbem.
  4. Co ułatwia prace w domu?
  • zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
  • poszerzanie wiedzy na temat Polski
  • kreślenie i nazywanie kierunków w przestrzeni
  • utrwalenie informacji o Polsce
  • rozwijanie świadomości na temat ruchu w życiu człowieka
  • utrwalenie nazw specjalności lekarskich
  • utrwalenie wiadomości na temat dbania o higienę osobistą
  • uświadomienie dzieciom ich praw i obowiązków
  • utrwalanie nazw urządzeń elektrycznych
  • poznawanie różnych źródeł otrzymywania energii
  • zapoznanie ze sprzętem elektrycznym – wiatrakiem
  • zapoznanie z działaniem blendera
  • poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii
  • poszerzanie wiedzy na temat urządzeń elektrycznych
  • rozwijanie umiejętności dążenia do słownych skojarzeń
  • rozwiązywanie zagadek słuchowych
  • budzenie zainteresowań literami
  • dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
  • wyodrębnianie głoski i sylaby
  • poznanie liter i, I, t, T, d, D, k, K w toku zabaw
  • odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 5, 6
  • rozwijanie umiejętności przeliczania
  • rozwijanie umiejętności tworzenia kodu
  • zapoznanie z prostokątem
  • utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych
  • rozwijanie funkcji poznawczych
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

 

PAŹDZIERNIK

TEMATYKA:

  1. JESIEŃ W SADZIE I OGRODZIE.
  2. ZWIERZĘTA JESIENIĄ.
  3. MOJA RODZINA I MÓJ DOM.
  4. DOMOWI ULUBIEŃCY.
  • budzenie zainteresowań literami
  • dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
  • tworzenie nowych połączeń słów
  • wyodrębnianie głoski i sylaby
  • poznanie liter o, O, a, A, m, M, e, E w toku zabaw
  • prowadzenie rozmów na temat członków rodziny
  • utrwalenie nazw rodzajów domów
  • utrwalenie nazw pomieszczeń w domu
  • odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1, 2, 3 i 4
  • rozwijanie umiejętności przeliczania
  • rozwijanie umiejętności tworzenia kodu
  • zapoznanie z trójkątem
  • rozwijanie umiejętności odwzorowywania
  • utrwalenie wiadomości o owocach i warzywach
  • wzbogacanie wiadomości na temat przygotowań zwierząt do zimy
  • poszerzanie wiadomości na temat jeża
  • wzbogacenie wiadomości na temat ptaków
  • poszerzanie wiedzy o kotach
  • poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt
  • wzbudzanie zainteresowań zwierzętami
  • rozwijanie funkcji poznawczych
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

 

WRZESIEŃ

TEMATYKA:

  1. W PRZEDSZKOLU.
  2. OTO JA.
  3. MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA.
  4. JESIEŃ W PARKU, W LESIE.
  • Wdrażanie do wypowiadania się na temat wakacji.
  • Zachęcanie do nawiązywania kontaktów.
  • Doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w przedszkolu.
  • Wspólne tworzenie kodeksu grupy.
  • Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
  • Poszerzanie wiadomości o sobie.
  • Utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała.
  • Wypowiadanie się na temat swoich zainteresowań.
  • Rozpoznawanie podstawowych zmysłów.
  • Rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, dotykowej.
  • Wypowiadanie się na temat swoich upodobań.
  • Przedstawianie emocji w zabawach dramowych.
  • Rozwijanie umiejętności poruszania się po drodze.
  • Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo.
  • Rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej.
  • Zapoznanie z kołem.
  • Zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi.
  • Poszerzanie wiedzy na temat zawodów: policjant, strażak, ratownik medyczny.
  • Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Poszerzanie wiedzy na temat jesieni.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowywanie ich do określonej pory roku.
  • Rozpoznawanie drzew po liściach i owocach.
  • Zapoznanie z kwadratem.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zapisu swojego imienia.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania.
  • Rozwijanie mowy.
  • Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
  • Wdrażanie do dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi.
  • Kształtowanie umiejętności słuchania innych i czekania na swoją
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
  • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeń
  • Wdrażanie do dbania o porządek w sali – kształtowanie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń.

 

 

Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.

Wojtal Barbara

Zagadnienia realizowane w listopadzie

J. angielski – listopad 2024 zagadnienia

Dzień dobry ! 

Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!! 

  1. Zabawa „Języczek wędrowniczek”.  

/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia / 

 

Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie  rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i    dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język  przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem  za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew  (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem). 

 

  1. Ćwiczenia buzi i języka.  

https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I 

  

  1. Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”  

https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw