Zdjęcia z zajęć

O nas

Grupa III „Motylki” to grupa 5- latków i 6-latków.

Nauczyciele: Pani Edyta Kujawa, Pani Donata Szymaniak

Pomoc nauczyciela: Pani Karolina Majowska

Woźna oddziałowa: Pani Agnieszka Czarnecka

WRZESIEŃ 2025 r.

TEMATY :

  1. NASZA GRUPA .
  2. EMOCJE I UCZUCIA .
  3. JESIENNE IMPRESJE .
  4. BABIE LATO.

Ad.1.  Dzieci w tym tygodniu :

– Poznają nową salę przedszkolną . Utrwalą nawyki higieniczne związane z kulturą osobistą i sprawnością samoobsługową.

– Utrwalą zasady panujące w grupie , wspólnie opracują kodeks grupy.

– Poznają piosenkę ,, Jak się masz’’ .

– Wykonają pracę plastyczną ,,Moje wakacje’’.

– Będą rozwijać orientację w przestrzeni : stosowanie określeń (przed , obok , na  pod , pomiędzy ,do )

Ad.2  Dzieci w tym tygodniu :

-Poznają piosenkę ,,Świat emocji’’ . Będą rozmawiać o emocjach , nazywać je.

– Zabawa muzyczno- plastyczna – ,,Malowanie muzyki’’

– Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji na podstawie opowiadania ,,Moje humorki’’  Marzanny Krajewskiej .

– Rozmowa na temat graficznego przedstawiania uczuć i emocji – Emotki i emotikony.

– Trening uważności -zabawy i ćwiczenia kształcące umiejętność skupienia uwagi i zdolność samoobserwacji . Lewa i prawa strona.

Ad.3 Dzieci w tym tygodniu:

– Wysłuchają opowiadania Marzanny Krajewskiej ,, Jak przedszkolaki witają jesień ?’’ Poznają oznaki jesieni .

– Kolorowe liście – odkrywanie tajemnic przyrody , rozwijanie zainteresowań przyrodniczych .

– Aktywność  muzyczno – ruchowa : poznanie piosenki ,, Przebojowa jesień’’.

– Aktywność plastyczna – Jesienne liście – wykonanie pracy plastycznej techniką odbijania .

– Aktywność poznawcza – Policz ile jest… – przeliczanie w zakresie 5- ciu .

Ad. 4 W tym tygodniu dzieci :

– Aktywność poznawcza – wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat . Słuchanie opowiadania ,,Babie lato’’ Anny Milewskiej .Formułowanie odpowiedzi ,,Co to jest babie lato ?’’.

– Aktywność muzyczno- ruchowa – słuchanie piosenki ,,Babie lato’’ , zabawa rytmiczno – ruchowa do piosenki.

– Aktywność poznawcza – Kolorowanie zgodnie z podanym kodem .

– Aktywność plastyczna – Jesień dookoła.

Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.

Wojtal Barbara

 

Marzec 2025 język angielski

Luty 2025 – język angielski

J. angielski – styczeń 2025

Grudzień – język angielski

J. angielski – listopad 2024 zagadnienia

Dzień dobry ! 

Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!! 

  1. Zabawa „Języczek wędrowniczek”.  

/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia / 

 

Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie  rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i    dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język  przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem  za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew  (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem). 

 

  1. Ćwiczenia buzi i języka.  

https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I 

  

  1. Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”  

https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw