
O nas
Grupa II to „Pszczółki”. Uczęszczają do niej dzieci 4 – letnie.
Nauczyciele: Pani Joanna Jaroszewska, Pani Agnieszka Jaszczak
Pomoc nauczyciela: Pani Danuta Łatkowska
Woźna oddziałowa: Pani Sylwia Stańczak-Nowak
Listopad 2025
Tematyka:
- Baśnie, bajki i bajeczki.
- Spotkania z nauką,
- Wszyscy jesteśmy tacy sami.
- Nasze inspiracje.
Cele ogólne:
- Usprawnianie motoryki małej.
- Rozwijanie sprawności ruchowej w toku ćwiczeń i zabaw ruchowych.
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
- Rozwijanie naturalnych czynności ruchowych.
- Doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego.
- Budowanie poczucia bycia ważnym.
- Kształtowanie postawy asertywnego zachowania się w kontaktach z ludźmi.
- Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy.
- Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.
- Rozwijanie wrażliwości, wyobraźni muzycznej i poczucia rytmu.
- Rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami i baśniami.
- Wzbogacenie czynnego słownictwa dzieci o związane z poznawanym zawodami.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego.
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Doskonalenie przeliczania do 3.
- Kształtowanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami plastycznymi
- Rozwijanie pomysłowości i sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej.
Październik 2025
Tematy kolejnych tygodni:
- Kody jesieni.
- W krainie emocji i uczuć.
- W krainie zdrowia.
- Wśród zwierząt.
W tym miesiącu dziecko :
- mówi dzień dobry na powitanie,
- odpowiada na pytanie : Jaka melodię nuci Pani Jesień
- podejmuje próbę śpiewania piosenki w grupie,
- wie, że jabłko, gruszka i śliwka to owoce,
- wskazuje owoce na obrazkach,
- rozpoznaje owoce,
- rozpoznaje niektóre zapachy,
- odpowiada na pytanie: Co zwierzęta robią jesienią ?
- zna nazwy drzew i ich owoców,
- wie co to jest cisza i hałas,
- określa swój nastrój,
- nazywa uczucia które przeżywa,
- rozumie pojęcia obok, nad, pod,
- rozumie, co to jest tęsknota,
- poznaje zmysły- wzrok,
- odpowiada na pytanie: Kto ratuje nasze życie?
- wie , że należy się zdrowo odżywiać,
- zna numer alarmowy-112,
- odpowiada na pytanie: Jak spędzamy wolny czas?
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe,
- wie że, zwierzętami domowymi należy się opiekować,
- wie że, zwierzęta maja uczucia,
- naśladuje i rozpoznaje zwierzęta,
- przelicza do trzech lub w dostępnym dla siebie zakresie.
Wrzesień 2025
Tematyka:
- Jak masz na imię?
- Jakie jest nasze przedszkole?
- W co można się bawić w ogrodzie przedszkolnym?
- Co to znaczy być dobrym kolega/koleżanką?
Cele ogólne:
– rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
– kształtowanie umiejętności właściwego słuchania,
– kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowania się w ruchu drogowym,
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozróżniania emocji,
– rozwijanie mowy i myślenia,
– kształtowanie umiejętności przeliczania,
– wdrażanie do wypowiadania się na dany temat,
– wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do
tworzenia pojęć.
– wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie,
– kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia,
– usprawnianie motoryki małej,
– rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,
– rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej,
– kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-
ruchowej,
– rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,
– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,
– kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
– reagowanie na przerwę w muzyce,
– kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań
fałszywych,
– wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie,
– kształtowanie umiejętności skupiania i koncentracji uwagi na rytmach wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich,
Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.
Wojtal Barbara
Dzień dobry !
Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!!
- Zabawa „Języczek wędrowniczek”.
/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia /
Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem).
- Ćwiczenia buzi i języka.
https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I
- Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”
https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw


