O nas

Grupa II to „Pszczółki”. Uczęszczają do niej dzieci 4 – letnie.

Nauczyciele: Pani Edyta

Nauczyciel: Pani Donata

Pomoc nauczyciela: Pani Anita

Woźna oddziałowa: Pani Karolina

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE  MIESIĄC LISTOPAD

TEMATY ;

  1. CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE.
  2. ZDROWIE NASZYM SKARBEM .
  3. CO UŁATWIA PRACE W DOMU ?

Ad. 1.

Dzieci zapoznają się z

– flagą i godłem Polski

– poznają hymn Polski

– dowiedzą się co to jest niepodległość

– poznają piosenkę ,,Nasza ojczyzna’’.

– wykonają wspólną pracę plastyczną  – Moja ojczyzna

– wezmą udział w uroczystości z okazji Dnia Niepodległości przygotowanej

przez grupę sześciolatków .

Ad.2

Dzieci zapoznają się z :

– wierszem A. Widzowskiej ,, Na zdrowie’’.

– poznają piramidę zdrowia

– poznają piosenkę ,, W zdrowym ciele zdrowy duch’’.

– utrwalą określenie krótki , długi , najdłuższy

– utrwalą wiedzę na temat roli ruchu w życiu człowieka .

Ad.3

Dzieci zapoznają się z :

– wierszem A. Widzowskiej ,, Elektryczni pomocnicy’’

– poznają urządzenia elektryczne ułatwiające prace człowiekowi .

– wykonają pracę plastyczną  Urządzenia przyszłości’’.

– wysłuchają i nauczą się piosenki ,, Elektryczna ekipa’’

 

ZAMIERZENIA  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE  MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2024 R.  GRUPA II ,, PSZCZÓŁKI’’ .

  1. JESIEŃ W SADZIE I W OGRODZIE .
  2. ZWIERZĘTA JESIENIĄ .
  3. MOJA RODZINA I MÓJ DOM.
  4. DOMOWI ULUBIEŃCY .

Ad.1  W tym tygodniu dzieci :

– wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej  ,,Skarbiec pełen witamin’’

– będą tworzyć kącik owoców i warzyw

– będą rozpoznawać owoce za pomocą zmysłów

– będą doskonalić umiejętność przeliczania w zakresie 4

– rozwiążą zagadki słowne o warzywach

– wykonają pracę plastyczną ,,W koszyku Pani Jesieni’’

– nauczą się piosenki ,,Owoce i warzywa’’

 

Ad. 2  W tym tygodniu dzieci :

– dowiedzą się w jaki sposób wybrane zwierzęta przygotowują się do nadejścia zimy.

– nauczą się piosenki ,, Przygotowania do zimy’’

– przyporządkują przedmioty do odpowiednich zbiorów

– wykonają pracę plastyczną ,, Jesienne zwierzęta’’

 

Ad.3 W tym tygodniu dzieci :

– wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej ,,Nasz drugi dom’’

– wysłuchają piosenki ,, Rodzinne zamieszanie’’

– wykonają pracę plastyczną ,,Portret’’

– utrwalą nazwy członków rodziny

– poznają figurę geometryczną – trójkąt

 

Ad. 4  W tym tygodniu dzieci :

– wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej ,,Psie marzenie’’

– dowiedzą się jakie potrzeby mają zwierzęta i jak należy o nie dbać

– poznają zawód – weterynarz

– wysłuchają i nauczą się piosenki ,, Domowe zwierzaki’’

– wykonają pracę plastyczną – ,, Mój pupil’’

 

ZAMIERZENIA  DYDAKTYCZNE NA WRZESIEŃ  2024 R.

GRUPA  II ,, PSZCZÓŁKI’’ .

TEMATY :

  1. W PRZEDSZKOLU.
  2. OTO JA.
  3. MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA .
  4. JESIEŃ W PARKU , W LESIE.

 

Ad.1

– Dzieci podzielą się  swoimi wspomnieniami z wakacji

– będą uczestniczyły w zabawach integrujących grupę .

– zapoznają się z nową salą , znaczkami w łazience

– zapoznają się z kącikami tematycznymi w sali przedszkolnej

– poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym.

– stworzą kodeks grupy .

Ad 2

– Dzieci wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej ,, Samodzielny przedszkolak’’

– wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Każdy jest inny’’.

– poznają nazwy części ciała

– będą wskazywać części ciała u siebie i rówieśników

– odgadną na podstawie opisu o kim mowa

– wykonają swoje portrety .

Ad 3 .

– Dzieci wysłuchają wiersza Ewy Stadtmuller ,, Pan świetlik’’.

– wysłuchają i nauczą się piosenki ,, Na skrzyżowaniu’’ .

– utrwalą prawidłowy sposób przechodzenia przez pasy

– utrwalą kolory znajdujące się na sygnalizatorze świetlnym .

– poznają figurę – koło

 

Ad 4.

– Dzieci wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej ,, Wyprawa do lasu’’.

– wysłuchają i nauczą się piosenki ,, Kolorowe liście’’.

– poznają wygląd wybranych liści : dąb , kasztanowiec, klon .

– wykonają jesienną kompozycję z materiału przyrodniczego .

Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.

Wojtal Barbara

 

Zagadnienia realizowane w listopadzie

J. angielski – listopad 2024 zagadnienia

Dzień dobry ! 

Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!! 

  1. Zabawa „Języczek wędrowniczek”.  

/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia / 

 

Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie  rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i    dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język  przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem  za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew  (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem). 

 

  1. Ćwiczenia buzi i języka.  

https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I 

  

  1. Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”  

https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw