O nas
Grupa II to „Pszczółki”. Uczęszczają do niej dzieci 4 – letnie.
Nauczyciele: Pani Edyta
Nauczyciel: Pani Donata
Pomoc nauczyciela: Pani Anita
Woźna oddziałowa: Pani Karolina
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE MIESIĄC LISTOPAD
TEMATY ;
- CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE.
- ZDROWIE NASZYM SKARBEM .
- CO UŁATWIA PRACE W DOMU ?
Ad. 1.
Dzieci zapoznają się z
– flagą i godłem Polski
– poznają hymn Polski
– dowiedzą się co to jest niepodległość
– poznają piosenkę ,,Nasza ojczyzna’’.
– wykonają wspólną pracę plastyczną – Moja ojczyzna
– wezmą udział w uroczystości z okazji Dnia Niepodległości przygotowanej
przez grupę sześciolatków .
Ad.2
Dzieci zapoznają się z :
– wierszem A. Widzowskiej ,, Na zdrowie’’.
– poznają piramidę zdrowia
– poznają piosenkę ,, W zdrowym ciele zdrowy duch’’.
– utrwalą określenie krótki , długi , najdłuższy
– utrwalą wiedzę na temat roli ruchu w życiu człowieka .
Ad.3
Dzieci zapoznają się z :
– wierszem A. Widzowskiej ,, Elektryczni pomocnicy’’
– poznają urządzenia elektryczne ułatwiające prace człowiekowi .
– wykonają pracę plastyczną Urządzenia przyszłości’’.
– wysłuchają i nauczą się piosenki ,, Elektryczna ekipa’’
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2024 R. GRUPA II ,, PSZCZÓŁKI’’ .
- JESIEŃ W SADZIE I W OGRODZIE .
- ZWIERZĘTA JESIENIĄ .
- MOJA RODZINA I MÓJ DOM.
- DOMOWI ULUBIEŃCY .
Ad.1 W tym tygodniu dzieci :
– wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej ,,Skarbiec pełen witamin’’
– będą tworzyć kącik owoców i warzyw
– będą rozpoznawać owoce za pomocą zmysłów
– będą doskonalić umiejętność przeliczania w zakresie 4
– rozwiążą zagadki słowne o warzywach
– wykonają pracę plastyczną ,,W koszyku Pani Jesieni’’
– nauczą się piosenki ,,Owoce i warzywa’’
Ad. 2 W tym tygodniu dzieci :
– dowiedzą się w jaki sposób wybrane zwierzęta przygotowują się do nadejścia zimy.
– nauczą się piosenki ,, Przygotowania do zimy’’
– przyporządkują przedmioty do odpowiednich zbiorów
– wykonają pracę plastyczną ,, Jesienne zwierzęta’’
Ad.3 W tym tygodniu dzieci :
– wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej ,,Nasz drugi dom’’
– wysłuchają piosenki ,, Rodzinne zamieszanie’’
– wykonają pracę plastyczną ,,Portret’’
– utrwalą nazwy członków rodziny
– poznają figurę geometryczną – trójkąt
Ad. 4 W tym tygodniu dzieci :
– wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej ,,Psie marzenie’’
– dowiedzą się jakie potrzeby mają zwierzęta i jak należy o nie dbać
– poznają zawód – weterynarz
– wysłuchają i nauczą się piosenki ,, Domowe zwierzaki’’
– wykonają pracę plastyczną – ,, Mój pupil’’
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA WRZESIEŃ 2024 R.
GRUPA II ,, PSZCZÓŁKI’’ .
TEMATY :
- W PRZEDSZKOLU.
- OTO JA.
- MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA .
- JESIEŃ W PARKU , W LESIE.
Ad.1
– Dzieci podzielą się swoimi wspomnieniami z wakacji
– będą uczestniczyły w zabawach integrujących grupę .
– zapoznają się z nową salą , znaczkami w łazience
– zapoznają się z kącikami tematycznymi w sali przedszkolnej
– poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym.
– stworzą kodeks grupy .
Ad 2
– Dzieci wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej ,, Samodzielny przedszkolak’’
– wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Każdy jest inny’’.
– poznają nazwy części ciała
– będą wskazywać części ciała u siebie i rówieśników
– odgadną na podstawie opisu o kim mowa
– wykonają swoje portrety .
Ad 3 .
– Dzieci wysłuchają wiersza Ewy Stadtmuller ,, Pan świetlik’’.
– wysłuchają i nauczą się piosenki ,, Na skrzyżowaniu’’ .
– utrwalą prawidłowy sposób przechodzenia przez pasy
– utrwalą kolory znajdujące się na sygnalizatorze świetlnym .
– poznają figurę – koło
Ad 4.
– Dzieci wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej ,, Wyprawa do lasu’’.
– wysłuchają i nauczą się piosenki ,, Kolorowe liście’’.
– poznają wygląd wybranych liści : dąb , kasztanowiec, klon .
– wykonają jesienną kompozycję z materiału przyrodniczego .
Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.
Wojtal Barbara
Zagadnienia realizowane w listopadzie
Dzień dobry !
Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!!
- Zabawa „Języczek wędrowniczek”.
/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia /
Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem).
- Ćwiczenia buzi i języka.
https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I
- Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”
https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw