O nas
Grupa II to „Pszczółki”. Uczęszczają do niej dzieci 4 – letnie.
Nauczyciele: Pani Joanna Jaroszewska, Pani Agnieszka Jaszczak
Pomoc nauczyciela: Pani Danuta Łatkowska
Woźna oddziałowa: Pani Sylwia Stańczak-Nowak
Wrzesień 2025
Tematyka:
- Jak masz na imię?
- Jakie jest nasze przedszkole?
- W co można się bawić w ogrodzie przedszkolnym?
- Co to znaczy być dobrym kolega/koleżanką?
Cele ogólne:
– rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
– kształtowanie umiejętności właściwego słuchania,
– kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowania się w ruchu drogowym,
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozróżniania emocji,
– rozwijanie mowy i myślenia,
– kształtowanie umiejętności przeliczania,
– wdrażanie do wypowiadania się na dany temat,
– wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do
tworzenia pojęć.
– wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie,
– kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia,
– usprawnianie motoryki małej,
– rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,
– rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej,
– kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-
ruchowej,
– rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,
– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,
– kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
– reagowanie na przerwę w muzyce,
– kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań
fałszywych,
– wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie,
– kształtowanie umiejętności skupiania i koncentracji uwagi na rytmach wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich,
Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.
Wojtal Barbara
Dzień dobry !
Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!!
- Zabawa „Języczek wędrowniczek”.
/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia /
Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem).
- Ćwiczenia buzi i języka.
https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I
- Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”
https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw