O nas

Grupa II to „Pszczółki”. Uczęszczają do niej dzieci 4 – letnie.

Nauczyciele: Pani Joanna Jaroszewska, Pani Agnieszka Jaszczak

Pomoc nauczyciela: Pani Danuta Łatkowska

Woźna oddziałowa: Pani Sylwia Stańczak-Nowak

 Listopad 2025

Tematyka:

  1. Baśnie, bajki i bajeczki.
  2. Spotkania z nauką,
  3. Wszyscy jesteśmy tacy sami.
  4. Nasze inspiracje.

  Cele ogólne:

  • Usprawnianie motoryki małej.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej w toku ćwiczeń i zabaw ruchowych.
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
  • Rozwijanie naturalnych czynności ruchowych.
  • Doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego.
  • Budowanie poczucia bycia ważnym.
  • Kształtowanie postawy asertywnego zachowania się w kontaktach z ludźmi.
  • Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy.
  • Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.
  • Rozwijanie wrażliwości, wyobraźni muzycznej i poczucia rytmu.
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami i baśniami.
  • Wzbogacenie czynnego słownictwa dzieci o związane z poznawanym zawodami.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego.
  • Rozwijanie mowy i myślenia.
  • Doskonalenie przeliczania do 3.
  • Kształtowanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość.
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami plastycznymi
  • Rozwijanie pomysłowości i sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej.

 

Październik 2025

Tematy kolejnych tygodni:

  1. Kody jesieni.
  2. W krainie emocji i uczuć.
  3. W krainie zdrowia.
  4. Wśród zwierząt.

W tym miesiącu dziecko :

  • mówi dzień dobry na powitanie,
  • odpowiada na pytanie : Jaka melodię nuci Pani Jesień
  • podejmuje próbę śpiewania piosenki w grupie,
  • wie, że jabłko, gruszka i śliwka to owoce,
  • wskazuje owoce na obrazkach,
  • rozpoznaje owoce,
  • rozpoznaje niektóre zapachy,
  • odpowiada na pytanie: Co zwierzęta robią jesienią ?
  • zna nazwy drzew i ich owoców,
  • wie co to jest cisza i hałas,
  • określa swój nastrój,
  • nazywa uczucia które przeżywa,
  • rozumie pojęcia obok, nad, pod,
  • rozumie, co to jest tęsknota,
  • poznaje zmysły- wzrok,
  • odpowiada na pytanie: Kto ratuje nasze życie?
  • wie , że należy się zdrowo odżywiać,
  • zna numer alarmowy-112,
  • odpowiada na pytanie: Jak spędzamy wolny czas?
  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe,
  • wie że, zwierzętami domowymi należy się opiekować,
  • wie że, zwierzęta maja uczucia,
  • naśladuje i rozpoznaje zwierzęta,
  • przelicza do trzech lub w dostępnym dla siebie zakresie.

 

Wrzesień 2025

Tematyka:

  1. Jak masz na imię?
  2. Jakie jest nasze przedszkole?
  3. W co można się bawić w ogrodzie przedszkolnym?
  4. Co to znaczy być dobrym kolega/koleżanką?

Cele ogólne:

– rozwijanie umiejętności samoobsługowych,

– kształtowanie umiejętności właściwego słuchania,

– kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowania się w ruchu drogowym,

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozróżniania emocji,

– rozwijanie mowy i myślenia,

– kształtowanie umiejętności przeliczania,

– wdrażanie do wypowiadania się na dany temat,

– wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do

tworzenia pojęć.

– wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie,

– kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia,

– usprawnianie motoryki małej,

– rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,

– rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej,

– kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-

ruchowej,

– rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,

– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,

– kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,

– reagowanie na przerwę w muzyce,

– kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań

fałszywych,
– wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie,

– kształtowanie umiejętności skupiania i koncentracji uwagi na rytmach wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich,

Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.

Wojtal Barbara

 

Marzec 2025 język angielski

Luty 2025 – język angielski

J. angielski – styczeń 2025

Grudzień – język angielski

J. angielski – listopad 2024 zagadnienia

Dzień dobry ! 

Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!! 

  1. Zabawa „Języczek wędrowniczek”.  

/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia / 

 

Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie  rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i    dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język  przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem  za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew  (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem). 

 

  1. Ćwiczenia buzi i języka.  

https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I 

  

  1. Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”  

https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw