O nas

Grupa I „Biedronki” to najmłodsza grupa w naszym przedszkolu

uczęszczają do niej dzieci 3 – letnie. Mimo, że najmłodsi wśród przedszkolaków, dotrzymują kroku pozostałym grupom

Nauczyciele: Pani Danuta Różańska, Pani Elżbieta Szczygieł,Pani Barbara Więcławska – dyrektor

Pomoc nauczyciela: Pani Aleksandra Lorenc-Pecko

Woźna oddziałowa: Pani Beata Zielińska

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

LISTOPAD
1. SPOTKANIE Z NAUKĄ – SYMBOLE NARODOWE
2. WSZYSCY JESTEŚMY TACY SAMI
3. JAKA TO MELODIA?
4. NASZE INSPIRACJE

1. Wzbogacanie wiedzy o emocjach. Realizowanie projektu „Czuciaki”.
2. Kształtowanie postawy asertywnego zachowania się w kontaktach z ludźmi.
3. Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
4. Rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami, baśniami i legendami polskimi.
5. Rozwijanie mowy i myślenia, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poprzez
opowiadania, rozmowy. Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.
6. Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 3. Określanie wielkości: mały, duży.
Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni. Rytmy. Ćwiczenie logicznego myślenia.
7. Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.
8. Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.
9. Dzień Życzliwości i Dzień Pluszowego Misia.
10. Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
11. Budowanie wiedzy ekologicznej – warsztaty.
12. Rozwijanie koncentracji i wyobraźni.
13. Wzbogacanie czynnego słownictwa dzieci o nazewnictwo związane z poznawanymi
zawodami.
14. Zabawy muzyczne, śpiewanie piosenek przedszkolnych. Ćwiczenia rytmiczne.
15. Ćwiczenie poprzez zabawę: usprawnianie motoryki małej, percepcji słuchowej
i wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej, sprawności manualnej.
16. Ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, zabawy paluszkowe. Gimnastyka buzi i języka.

 

PAŹDZIERNIK
1. KODY JESIENI
2. W KRAINIE EMOCJI I UCZUĆ
3. W KRAINIE ZDROWIA
4. W KRAINIE KOLORÓW
5. WŚRÓD ZWIERZĄT

1. Wzbogacanie wiedzy o emocjach. Realizowanie projektu „Czuciaki”.
2. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania uczuć swoich
i innych osób.
3. Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt. Poznanie życia zwierząt jesienią.
4. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Rozwijanie umiejętności
samoobsługowych. Spotkanie ze stomatologiem.
5. Rozwijanie mowy i myślenia, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poprzez
opowiadania, rozmowy. Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.
6. Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 3. Określanie wielkości: mały, duży.
Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni. Rytmy. Ćwiczenie logicznego myślenia.
7. Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia.
8. Utrwalanie kolorów.
9. Wzbogacanie wiedzy dotyczących darów jesieni.
10. Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
11. Zabawy muzyczne, śpiewanie piosenek przedszkolnych. Ćwiczenia rytmiczne.
12. Ćwiczenie poprzez zabawę: usprawnianie motoryki małej, percepcji słuchowej
i wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej, sprawności manualnej.
13. Ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, zabawy paluszkowe. Gimnastyka buzi i języka.

 

WRZESIEŃ
1. NASZA GRUPA
2. EMOCJE I UCZUCIA
3. JESIENNE IMPRESJE
4. BABIE LATO


1. Poznanie imion koleżanek i kolegów w grupie.
2. Zapoznanie z salą i przedszkolem.
3. Poznanie zasad grupowych – kontrakt grupowy.
4. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Rozwijanie umiejętności
samoobsługowych.
5. Rozwijanie mowy i myślenia, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poprzez
opowiadania, rozmowy. Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.
6. Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 3. Określanie wielkości: mały, duży.
Klasyfikowanie – rozróżnianie i nazywanie kolorów. Rytmy.
7. Rozpoznawanie i nazywanie emocji: radość i złość.
8. Powitanie jesieni.
9. Poznawanie cech dotyczących jesieni – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
10. Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym.
11. Zabawy muzyczne, śpiewanie piosenek przedszkolnych. Ćwiczenia rytmiczne.
12. Ćwiczenie poprzez zabawę: usprawnianie motoryki małej, percepcji słuchowej
i wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej, sprawności manualnej.
13. Ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, zabawy paluszkowe. Gimnastyka buzi i języka.

Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.

Wojtal Barbra

 

Marzec 2025 język angielski

Luty 2025 – język angielski

J. angielski – styczeń 2025

Grudzień – język angielski

J. angielski – listopad 2024 zagadnienia

Dzień dobry ! 

Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!! 

  1. Zabawa „Języczek wędrowniczek”.  

/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia / 

 

Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie  rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i    dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język  przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem  za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew  (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem). 

 

  1. Ćwiczenia buzi i języka.  

https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I 

  

  1. Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”  

https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw