O nas
Grupa I „Biedronki” to najmłodsza grupa w naszym przedszkolu
uczęszczają do niej dzieci 3 – letnie. Mimo, że najmłodsi wśród przedszkolaków, dotrzymują kroku pozostałym grupom
Nauczyciele: Pani Agata, Pani Barbara-dyrektor
Pomoc nauczyciela: Pani Aleksandra
Woźna oddziałowa: Pani Sylwia
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
Październik 2024
Tematyka:
- Jesień w sadzie., w ogrodzie
- Zwierzęta jesienią
- Moja rodzina i mój dom
- Domowi ulubieńcy
Cele ogólne:
– rozwijanie mowy
– utrwalanie informacji o owocach
– umiejętność przeliczania do trzech
– porównywanie liczebności zbiorów
– rozwijanie koncentracji
– rozwijanie sprawności fizycznej
– Kształtowanie prawidłowej postawy
-rozwijanie sprawności manualnej
– zdobywanie informacji na temat przygotowań zwierząt do zimy
– segregowanie przedmiotów
– poznanie członów rodziny
– rozpoznawanie figur
– przynależność do rodziny
– zapoznanie z rodzajami domów i pomieszczeniami
-rozwijanie poczucia własnego ciała
– poznanie nazw zwierząt domowych
– segregowanie obrazków zwierząt poprzez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów
Wrzesień 2024
Tematyka:
- W przedszkolu
- Oto ja
- Moja droga do przedszkola
- Jesień w parku., w lesie
Cele ogólne:
-rozwijanie koncentracji uwagi
-porównywanie liczebności zbiorów
– poznawanie zasad panujących w przedszkolu
– rozwijanie poczucia rytmu
-rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
– podejmowanie próby wypowiadania się na określony temat
– utrwalanie informacji o sobie
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
-poznawanie nazw części ciała
-rozwijanie umiejętności tworzenia koła
-zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych
– rozpoznawanie koła wśród innych figur
– rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowej
-doskonalenie dykcji i artykulacji
– rozumienie znaczenia pierwszej pomocy
– przeliczanie elementów, dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go
– rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych
Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.
Wojtal Barbra
Zagadnienia realizowane w listopadzie
Dzień dobry !
Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!!
- Zabawa „Języczek wędrowniczek”.
/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia /
Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem).
- Ćwiczenia buzi i języka.
https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I
- Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”
https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw