O nas

Grupa I „Biedronki” to najmłodsza grupa w naszym przedszkolu

uczęszczają do niej dzieci 3 – letnie. Mimo, że najmłodsi wśród przedszkolaków, dotrzymują kroku pozostałym grupom

Nauczyciele: Pani Agata, Pani Barbara-dyrektor

Pomoc nauczyciela: Pani Aleksandra

Woźna oddziałowa: Pani Sylwia

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Październik 2024

Tematyka:

  1. Jesień w sadzie., w ogrodzie
  2. Zwierzęta jesienią
  3. Moja rodzina i mój dom
  4. Domowi ulubieńcy

 

Cele ogólne:

– rozwijanie mowy

– utrwalanie informacji o owocach

– umiejętność przeliczania do trzech

– porównywanie liczebności zbiorów

– rozwijanie koncentracji

– rozwijanie sprawności fizycznej

– Kształtowanie prawidłowej postawy

-rozwijanie sprawności manualnej

– zdobywanie informacji na temat przygotowań zwierząt do zimy

– segregowanie przedmiotów

– poznanie członów rodziny

– rozpoznawanie figur

– przynależność do rodziny

– zapoznanie z rodzajami domów i pomieszczeniami

-rozwijanie poczucia własnego ciała

– poznanie nazw zwierząt domowych

– segregowanie obrazków zwierząt poprzez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów

 

Wrzesień 2024

Tematyka:

  1. W przedszkolu
  2. Oto ja
  3. Moja droga do przedszkola
  4. Jesień w parku., w lesie

Cele ogólne:

-rozwijanie koncentracji uwagi

-porównywanie liczebności zbiorów

– poznawanie zasad panujących w przedszkolu

– rozwijanie poczucia rytmu

-rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– podejmowanie próby wypowiadania się na określony temat

– utrwalanie informacji o sobie

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

-poznawanie nazw części ciała

-rozwijanie umiejętności tworzenia koła

-zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych

– rozpoznawanie koła wśród innych figur

– rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowej

-doskonalenie dykcji i artykulacji

– rozumienie znaczenia pierwszej pomocy

– przeliczanie elementów, dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go

– rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych

Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.

Wojtal Barbra

 

Zagadnienia realizowane w listopadzie

J. angielski – listopad 2024 zagadnienia

Dzień dobry ! 

Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!! 

  1. Zabawa „Języczek wędrowniczek”.  

/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia / 

 

Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie  rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i    dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język  przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem  za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew  (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem). 

 

  1. Ćwiczenia buzi i języka.  

https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I 

  

  1. Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”  

https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw