O nas

Grupa I „Biedronki” to najmłodsza grupa w naszym przedszkolu

uczęszczają do niej dzieci 3 – letnie. Mimo, że najmłodsi wśród przedszkolaków, dotrzymują kroku pozostałym grupom

Nauczyciele: Pani Danuta Różańska, Pani, Elżbieta Szczygieł,Pani Barbara Więcławska – dyrektor

Pomoc nauczyciela: Pani Aleksandra Lorenc-Pecko

Woźna oddziałowa: Pani Beata Zielińska

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

WRZESIEŃ
1. NASZA GRUPA
2. EMOCJE I UCZUCIA
3. JESIENNE IMPRESJE
4. BABIE LATO


1. Poznanie imion koleżanek i kolegów w grupie.
2. Zapoznanie z salą i przedszkolem.
3. Poznanie zasad grupowych – kontrakt grupowy.
4. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Rozwijanie umiejętności
samoobsługowych.
5. Rozwijanie mowy i myślenia, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poprzez
opowiadania, rozmowy. Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.
6. Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 3. Określanie wielkości: mały, duży.
Klasyfikowanie – rozróżnianie i nazywanie kolorów. Rytmy.
7. Rozpoznawanie i nazywanie emocji: radość i złość.
8. Powitanie jesieni.
9. Poznawanie cech dotyczących jesieni – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
10. Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym.
11. Zabawy muzyczne, śpiewanie piosenek przedszkolnych. Ćwiczenia rytmiczne.
12. Ćwiczenie poprzez zabawę: usprawnianie motoryki małej, percepcji słuchowej
i wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej, sprawności manualnej.
13. Ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, zabawy paluszkowe. Gimnastyka buzi i języka.

Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.

Wojtal Barbra

 

Marzec 2025 język angielski

Luty 2025 – język angielski

J. angielski – styczeń 2025

Grudzień – język angielski

J. angielski – listopad 2024 zagadnienia

Dzień dobry ! 

Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!! 

  1. Zabawa „Języczek wędrowniczek”.  

/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia / 

 

Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie  rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i    dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język  przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem  za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew  (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem). 

 

  1. Ćwiczenia buzi i języka.  

https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I 

  

  1. Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”  

https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw