O nas
Grupa I „Biedronki” to najmłodsza grupa w naszym przedszkolu
uczęszczają do niej dzieci 3 – letnie. Mimo, że najmłodsi wśród przedszkolaków, dotrzymują kroku pozostałym grupom
Nauczyciele: Pani Danuta Różańska, Pani, Elżbieta Szczygieł,Pani Barbara Więcławska – dyrektor
Pomoc nauczyciela: Pani Aleksandra Lorenc-Pecko
Woźna oddziałowa: Pani Beata Zielińska
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
WRZESIEŃ
1. NASZA GRUPA
2. EMOCJE I UCZUCIA
3. JESIENNE IMPRESJE
4. BABIE LATO
1. Poznanie imion koleżanek i kolegów w grupie.
2. Zapoznanie z salą i przedszkolem.
3. Poznanie zasad grupowych – kontrakt grupowy.
4. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Rozwijanie umiejętności
samoobsługowych.
5. Rozwijanie mowy i myślenia, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poprzez
opowiadania, rozmowy. Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.
6. Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 3. Określanie wielkości: mały, duży.
Klasyfikowanie – rozróżnianie i nazywanie kolorów. Rytmy.
7. Rozpoznawanie i nazywanie emocji: radość i złość.
8. Powitanie jesieni.
9. Poznawanie cech dotyczących jesieni – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
10. Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym.
11. Zabawy muzyczne, śpiewanie piosenek przedszkolnych. Ćwiczenia rytmiczne.
12. Ćwiczenie poprzez zabawę: usprawnianie motoryki małej, percepcji słuchowej
i wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej, sprawności manualnej.
13. Ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, zabawy paluszkowe. Gimnastyka buzi i języka.
Jestem nauczycielką języka angielskiego, specjalizującą się w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym. Do swojej pracy podchodzę z zaangażowaniem i uważnością na swoich podopiecznych wiedząc, że poświęcony im czas i serce przekładają się nie tylko na na nasze dobre relacje ale też większe zainteresowanie językiem i motywację do dalszych wspólnych działań. Podczas lekcji korzystam zarówno z materiałów i książek znanych wydawnictw takich jak Oxford czy Macmillan, jak również autorskich pomocy czy kart obrazkowych, tak by jak najlepiej móc odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne moich uczniów i równocześnie realizować założoną podstawę programową w ciekawy i angażujący sposób.
Wojtal Barbra
Dzień dobry !
Zachęcam Państwa do zabawy – ćwiczeń z dziećmi. Powodzenia !!!
- Zabawa „Języczek wędrowniczek”.
/ czytacie Państwo głośno historyjkę i razem ze swoją Pociechą wykonujecie ćwiczenia /
Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zostawił konia (prr). Następnie rozejrzał się dookoła ( język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy). Przeszedł las wzdłuż (język przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy już przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby górne i dolne). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od kącika do kącika, potem sięgamy nim nosa i brody ). Wsiadł na konia i pojechał do domu (kląskanie językiem).
- Ćwiczenia buzi i języka.
https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I
- Utrwalanie prawidłowej wymowy głoskek „sz, ż, cz, dż”
https://www.youtube.com/watch?v=rTqDAUAY4uw